他為她唱了Nine Million Bicycles一遍又一遍。
There are nine million bicycles in Beijing. 
That's a fact. 
It's a thing we can't deny. 
Like the fact that I will love you till I die.
We are twelve billion light years from the age. 
That's a guess.
No-one can ever say it's true.
But I know that I will always be with you. 
I'm warmed by the fire of your love everyday. 
So don't call me a liar. 
Just believe everything that I said. 
There are six billion people in the world. 
More or less. 
And it makes me feel quite small. 
But you are the one I love the most of all. 
We are high on the wire. 
With the world in our sight. 
And I'll never tire. 
Of the love that you give me every night. 
There are nine million bicycles in Beijing. 
That's a fact. 
It's a thing we can't deny. 
Like the fact that I will love you till I die. 
And there are nine million bicycles in Beijing. 
And you know that I Ill love you till I die! 
「張靖,張靖,」他輕輕喊她,想來她已睡了。
「張靖寶貝,」每次她這樣睡著,他就會低低地跟她講話。
「謝謝妳又回到我身邊!」他輕輕地說。

他們說北京有九百萬輛腳踏車? 
這是個事實
是個無論誰都不能否認的事實
就像我會永遠愛你一樣真
我們距離宇宙的邊緣有120億光年
這是個猜測 
沒有人能夠證實 
但我知道 我將永遠陪在你身邊
你的愛像火 溫暖著我的每一天
別說我騙人
請相信 我說的 每句話
世界上有六十億萬人
可能多一點或少一些
讓我感覺自己好渺小
但你是我 在這個世界上最愛的人
我們站在最高的那端
眺望著世界
而我從不厭倦
你每夜給我的 你的愛
他們說 北京有九百萬輛腳踏車? 
這是個事實
是個無論誰都不能否認的事實
就像我會永遠愛你一樣真
他們說 北京有九百萬輛腳踏車
相信你知道 我會愛你 直到永遠
(翻譯:侯佩岑)
 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Candy 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()